Speciální zakládání dopravních, pozemních a inženýrských staveb

MIKROPILOTY



Mikropilota je štíhlý základový prvek, který přenáší osová zatížení (tlaková i tahová) od stavebního objektu do hlubších a únosnějších vrstev základové půdy. V podstatě se jedná o vrtané piloty průměru do 350 mm, které jsou svým kořenem vetknuty do okolní horniny injektáží . Mikropiloty se používají v těch případech, kdy z různých důvodů není možné nebo nutné použít piloty velkoprůměré. Důvody může být např. horší přístupnost, nedostatek prostoru nebo jen nižší požadovaná únosnost.

Mikropilota je tvořena hlavou, dříkem a kořenem. Hlava slouží k přenosu tlakových či tahových zatížení. Dřík přenáší zatížení přes neúnosné vrstvy zeminy do kořene mikropiloty, který slouží k distribuci zatížení do okolní zeminy či horniny.

Výhody mikropilotu:


-Zvyšení únosnosti podzákladí

-Přenos zatížení do podloží

-Vytvoření podpory základové konstrukci většiny druhů staveb

-Přenos zatížení do podloží

-Podchytávání základů atd.

Horninové kotvy


Realizujeme horninové kotvy, sloužící k zajištění stability svahů, skalních stěn a zářezů pro kotvení stavebních konstrukcí. Tato činnost pomáhá například proti vztlaku vody

Záporové pažení


Pro své klienty zajišťujeme záporové pažení stěn stavebních jam nad hladinou podzemní vody. Pažení provádíme jako odsazené od objektu, nebo jako přisazené, tvořící jednostrannou monolitickou konstrukci spodní stavby.

Body základní měřičske sítě


Pro jednotlivé měřičské a stavební práce je nezbytným základem polohové bodové a výškové bodové pole, což vlastně není nic jiného, než řada pevně daných geodetických bodů o známých souřadnicích, které jsou odvozeny státním souřadnicovým systémem. Geodetický bod může být umístěn pouze na základě normy ČSN 73 0415 - Geodetické body.
Made on
Tilda